Asjaajamisjuhised ja blanketid

Elukoha registreerimine

Rahvastikuregistri seadus kohustab hoolitsema enda, oma alaealiste laste ja eestkostetavate elukoha aadressi õigsuse eest rahvastikuregistris. Isik on kohustatud esitama oma andmed rahvastikuregistrisse peale uude elukohta kolimist, valede andmete leidmisel rahvastikuregistrist või elukoha andmete puudumisel registris. Uue elukoha andmed tuleb rahvastikuregistrisse kandmiseks esitada 14 päeva jooksul!

Elukoha registreerimine on vajalik, et riigi ja kohaliku omavalitsuse asutused saaksid osutada oma territooriumil elavatele elanikele avalikke teenuseid ning tõhustada teabevahetust ja koostööd.

Omavalitsus saab vajalikus mahus teenuseid osutada siis, kui on tagatud maksude laekumine elanikelt ning on teada, kui palju inimesi on omavalitsusüksuse oma alalise elukohana registreerinud.

Kui tegelikult elab omavalitsuse territooriumil inimesi rohkem, võib teenuste kvaliteet kannatada ning kahju ei saa mitte üksnes ebakorrektsete elukoha andmetega inimesed, vaid ka keed, kes on registreerimiskohustust korralikult täitnud.

Elukohateade

Elukoha aadressi muutmiseks rahvastikuregistris on neli võimalust:

  • kasutada rahvastikuregistri e-teenust (teenus nõuab digitaalset allkirjastamist);
  • saata elukohateade e-postiga (täidetav elukohateade ). Teenus nõuab digitaalset allkirjastamist;
  • saata elukohateade postiga (prinditav elukohateade ). Lisada koopia isikut tõendavast kehtivast dokumendist;
  • täita elukohateate avaldus Rõuge vallamajas kantseleispetsialisti juures kohapeal.

Elukohateate peavad allkirjastama kõik elukohateatel esitatud täisealised isikud, välja arvatud eestkostetavad

Esitatavad andmed

Elukohateates esitatakse ühe elukoha aadressiandmed. Koos elavad isikud võivad esitada elukohateate ühiselt. Elukohateatel esitatakse ka alaealiste laste andmed. Teatel kinnitatakse allkirjaga rahvastikuregistrisse kandmiseks esitatud elukoha andmete õigsust.

Elukohateates märgitakse elukohana ruumi aadress, mis peab olema alaliseks elamiseks kasutatav elamu või korter. 

Ruumi omaniku nõusolek

Kui inimene ei ole elukohateates märgitud ruumi omanik, tuleb lisada teatele koopia ruumi kasutamise õigust tõendavast dokumendist, näiteks üürilepingust, või ruumi omaniku luba. Loana käsitletakse allkirja elukohateatel või nõusolekut eraldi dokumendina.

Kui inimene soovib registrisse kanda kaasomandis oleva ruumi aadressi, mille üks kaasomanikest ta ise ei ole, peab ta elukohateatele lisama kõigi kaasomanike või nende esindajate nõusoleku. Kui ruumi omanike vahel on kaasomandi kasutamise kokkulepe, lisatakse elukohateatele nõusoleku asemel kaasomanike kokkulepet tõendav dokument.

Teise hooldusõigusliku vanema nõusolek

Alaealise lapse elukoha registreerimiseks tuleb esitada teise hooldusõigusliku vanema kirjalik nõusolek. Nõusolek tuleb esitada ka siis, kui alaealise lapse elukoht esitatakse Eestist välisriiki või vastupidi. Allkirjastatud nõusolek tuleb märkida või lisada elukohateatele.

Teenuse taotlemine kohapeal

Vajalikud dokumendid:

  • kehtiv isikut tõendav dokument,
  • kehtiv üürileping või eluruumi omaniku kirjalik nõusolek (kui taotleja ei ole eluruumi omanik).

Kantseleispetsialist kontrollib elukohateate nõuetele vastavust 10 tööpäeva jooksul alates teate saamisest. Kui teade vastab nõuetele, kantakse elukoha aadress rahvastikuregistrisse.

Vallavalitsus võib registrisse kandmisest keelduda:

  • kui inimene ei ole elukohateates nimetatud eluruumi omanik ja tal puudub omaniku luba või leping eluruumi kasutamiseks;
  • kui tegemist ei ole eluruumiga;
  • kui elukohateates esitatud andmed on puudulikud;
  • kui inimene on esitanud elukohateates valeandmeid;
  • kui isik taotleb enda elu- või asukohaks mitteoleva ruumi aadressi kandmist rahvastikuregistrisse oma alaealise lapse või eestkostetava elukoha aadressina ja taotluse rahuldamine ei vasta taotleja alaealise lapse või eestkostetava huvidele.

Omaniku õigustatud nõudmine

Kui inimese elukohaks on märgitud kellelegi teisele kuuluv ruum, mida tal ei ole õigust oma elukohana kasutada ning mida ta elukohana ei kasuta, on ruumi omanikul õigus esitada vastava aadressi järgsele kohalikule omavalitsusele avaldus ruumi registreeritud isiku elukohaandmete muutmiseks. Ruumi registreeritud isikuid saab omanik näha ja nende väljakirjutamiseks avaldust esitada ka läbi www.rahvastikuregister.ee portaali.

Omaniku õigustatud nõudmise esitamiseks peavad olema täidetud järgmised tingimused:

  • isiku elukohaks on märgitud omanikule kuuluv ruum;
  • isikul ei ole õigust kasutada omaniku ruumi oma elukohana;
  • isik ei kasuta omaniku ruumi elukohana.

Kõik tingimused peavad olema täidetud üheaegselt ja nende õigsust kinnitab ruumi omanik avaldusel oma allkirjaga.

Ruumi omaniku avaldusest teavitab kohalik omavalitsus inimest 10 tööpäeva jooksul rahvastikuregistrisse kantud e-posti aadressil või registris märgitud elukoha aadressile saadetava tähitud kirjaga ja ka väljaandes Ametlikud Teadaanded, kui teavitamise kohustus ei ole täidetud muul moel.

Kui inimene tõestab kuu aja jooksul dokumentaalselt oma õigust ruumi oma elukohana kasutada või kui ruumi kasutusõiguse üle toimub kohtuvaidlus, siis ruumi omaniku taotlust ei rahuldata.

Kui menetluse tulemusel omaniku õigustatud nõudmine aga rahuldatakse, lõpetatakse isiku rahvastikuregistrisse kantud elukoha andmete kehtivus.

Aadressi muutmiseks saab ruumi omanik esitada avalduse:

  • vallavalitsuses kohapeal
  • posti teel, lisades avaldusele koopia isikut tõendava dokumendi isikuandmetega leheküljest;
  • digitaalselt allkirjastatuna e-posti teel;
  • rahvastikuregistri e-teenusena. 

Ruumi omanikul ei ole õigust avaldust esitada, kui inimene elab talle kuuluvas ruumis või tal on õigus seda oma elukohana kasutada. Kasutusõiguse üle toimuvad vaidlused lahendatakse tsiviilkohtumenetluse käigus või üürivaidluse lahendamise seaduses sätestatud korras. Kui üürivaidlust lahendava komisjoni otsus või kohtulahend kasutusõiguse olemasolu või puudumise kohta on jõustunud, muudab kohalik omavalitsus isiku elukoha andmed rahvastikuregistris.

Elukohta saab Rõuge vallas registreerida Rõuge vallamajas (Ööbikuoru tn 4, Rõuge alevik).

Vaata ka:

Ettevõtlustoetuse blanketid

Teadmiseks: 2025. aastal Rõuge valla ettevõtlustoetuse vooru ei avata.

Vastavalt Rõuge valla ettevõtlustoetuse määramise korrale saavad vallas tegutsevad ettevõtjad/ettevõtted taotleda toetust ettevõtlusega alustamiseks, ettevõtluse arenguga seotud investeeringuteks ning ettevõtja koolitusteks ja praktiliste erialaste oskuste omandamiseks.

Valla makstava ettevõtlustoetuse (sh koolitustoetuse) ülemmäär on 1000 eurot. Juhime tähelepanu, et ettevõtlustoetust saab maksimumsumma ulatuses taotleda üks kord kolme eelarveaasta pikkuse ajavahemiku jooksul. Taotluste esitamise tähtajad ja täpsemad tingimused leiab ettevõtlustoetuse määramise korrast.

Seotud failid:

Haridusvaldkonna blanketid (alates 01.07.2023)

Rõuge vallas on üks nelja õppekohaga munitsipaalkool: Rõuge Põhikool, mille õppekohad asuvad Haanjas, Mõnistes, Rõuges ja Varstus. Kooli astumiseks tuleb täita kooli astumise avalduse vorm.

Alates 3. septembrist 2018 kehtib Rõuge valla õpilaste sõidu haridusasutusse ja tagasi korraldamine ning sõidukulu hüvitamise kord. Selle kohaselt on võimalik taotleda sõidukulu hüvitamist ja ühiskaardi soetamise hüvitamist, esitades sõidukulu taotluse vormi. 

Alates 1. juulist 2023 kehtiva Rõuge valla sotsiaaltoetuste määramise ja maksmise korra järgi makstakse toetust esimesse klassi astujatele, selle taotlemiseks tuleb täita sissetulekust sõltumatu toetuse taotlusvorm.

Laadi alla vajalik vorm:

Jäätmemajanduse valdkonna blanketid

Vastutav ametnik: keskkonnaspetsialist Margit Päkk (5346 7448, margit.pakk@rougevald.ee).
Taotlus edastada allkirjastatult valla üldmeiliaadressile vald@rougevald.ee või paberil Ööbikuoru 4, Rõuge alevik 66201, Võru maakond.

Laadi alla: 

Mittetulundustegevuse valdkonna blanketid

2025. aastal saab Rõuge vallavalitsusele taas esitada taotlusi mittetulundusliku tegevuse toetuseks. Esimene taotlusvoor on avatud 1. aprillini 2025.

Kahel eelneval aastal oli stipendiumite ja mittetulundusliku tegevuse toetuste taotlemine ajutiselt peatatud, kuid tänavu on see taas avatud. Taotlemisel lähtume kehtivast määrusest, mille järgi saavad Rõuge vallas tegutsevad mittetulundusühingud, sihtasutused, seltsingud ja füüsilised isikud kahel korral aastas taotleda rahalist toetust oma tegevuse edendamiseks. Toetust antakse omaalgatuslikuks ja mittetulunduslikuks tegevuseks, mis toetab valla  elukeskkonna arengut ja parandab valla elanike heaolu ning on kooskõlas valla arengukavas seatud prioriteetidega.

Stipendiumi saab üks inimene taotleda kuni 500 eurot aastas. Võib esitada mitu taotlust, kuid nende maht kokku ei tohi olla suurem kui 500 eurot.

Mittetulundusühingute, sihtasutuste ja seltsingute toetust saab üks organisatsioon taotleda kuni 2000 eurot aastas. Ühes voorus võib esitada mitu taotlust.

Kaasfinantseerimise toetust saab endiselt taotleda jooksvalt aasta läbi (vt tingimusi), pärast positiivse otsuse saamist põhirahastajalt. Kaasfinantseerimise toetus ei ole suurem kui vastava fondi või programmi taotlusvooru projektid omaosaluse määr ja ei ületa 25% projekti kogumaksumusest. Toetusi makstakse volikogu poolt seatud aastase piirsumma ulatuses. Volikogu saab seda summat muuta lähtudes valla eelarve seisust.

Valla kaasfinantseeringut saab taotleda ainult juhul, kui projekt on saanud rahastuse riigieelarvest või välisvahenditest rahastatud programmidest ja fondidest.

Kõik taotlused tuleb esitada tähtaegselt (2025. a kevadvoorus hiljemalt 1. aprillil) valla üldmeiliaadressile vald@rougevald.ee.

Lisainfo projektispetsialistilt: reet.reiman@rougevald.ee, 525 3907 (Reet Reiman)

Loe lisaks: Rõuge valla mittetulundustegevuse taotlemise kord Riigi Teatajas 

Laadi alla:

Projektide tegevusi planeerides palume vaadata Rõuge valla kultuurisündmuste kalendrit ning sisestada oma plaanid vastavasse vormi kodulehel, et ka teised saaksid Teie sündmustega arvestada. 

KUI POSITIIVNE TOETUSOTSUS ON KÄES, siis palume viia end kurssi Rõuge valla avalike ürituste korraldamise korraga ning taotleda vajadusel avaliku ürituse korraldamise luba.

Puurkaevu või puuraugu asukoha kooskõlastamise taotluse vorm

Vastutav ametnik: ehitusspetsialist Tõnu Kukk (511 7814, tonu.kukk@rougevald.ee)
Taotlus edastada allkirjastatult valla üldmeiliaadressile vald@rougevald.ee või paberil Ööbikuoru 4, Rõuge alevik 66201, Võru maakond.

Laadi alla:

Rahvastikuregistri andmete väljastamine

Alates 30.12.22 lisandus e-rahvastikuregistrisse uusi võimalusi:

  • tutvuda saab oma rahvastikuregistris olevate andmetega palju laiemas koosseisus kui varem,
  • tellida rahvastikuregistri väljavõtet ning
  • esitada abiellumisavaldust.

Alates 01.01.2023 on muutunud  rahvastikuregistri andmete väljastamise pädevused, mõnele väljavõttele kehtestati riigilõiv.

Kohalik omavalitsus ehk Rõuge Vallavalitsus:

  • ei väljasta rahvastikuregistri väljavõtteid;
  • väljastab kehtiva elukoha andmeid ainult enda KOV-i elanikule;
  • väljastab elanike nimekirja ruumi omanikule ainult enda KOV-is asuva ruumi kohta.

Maakonna KOV ehk Võru Linnavalitsus:

  • väljastab rahvastikuregistri väljavõtteid riigilõivu eest;
  • väljastab kehtiva elukoha andmed (elukohatõend) enda KOV-i elanikule tasuta, teistele riigilõivu eest;
  • väljastab elanike nimekirja ruumi omanikule enda KOV-is asuva ruumi kohta tasuta, teises KOV-is asuva ruumi kohta riigilõivu eest.

Täiendava info saamiseks palume pöörduda vallakantselei (tel 5565 0450, ailen.paas@rougevald.ee) või maakonna KOV poole ehk Võru Linnavalitsusse (tel 5302 1937, kersti.kattai@voru.ee).

Sotsiaalvaldkonna blanketid (alates 01.07.2023)

Palume sotsiaaltoetuste taotlused saata e-kirja teel valla üldmeiliaadressile vald@rougevald.ee või paberil vallamaja kantseleisse (Ööbikuoru 4. Rõuge alevik).

Sotsiaalteenused

Rõuge vald osutab erisuguseid sotsiaalteenuseid, mille saamiseks tuleb esitada taotlusvorm (valige allolevast failide loendist sobiv taotluse vorm). Rõuge vallal on õigus võtta sotsiaalteenuse osutamise eest tasu, mille tingimused ja suuruse otsustab omavalitsus (vt kehtivat korraldust sotsiaalteenuste hindade kohta).

Sotsiaaltoetused

Rõuge vallas kehtib alates 1. jaanuarist 2025 Sotsiaalhoolekande abi andmise kord Rõuge vallas

Sissetulekust sõltumatu toetuse taotlus esitage, kui soovite taotleda ühte alljärgnevatest toetustest:

  • sünnitoetus;
  • I klassi astuja toetus;
  • laste ja noorte prillitoetus;
  • laste abivahendite toetus;
  • matusetoetus.

Sissetulekust sõltuva toetuse taotlus esitage, kui soovite taotleda ühte alljärgnevatest toetustest:

  • täiskasvanute abivahendite toetus;
  • täiendav sotsiaaltoetus;
  • laste kooli- ja lasteaiatoidu toetus
  • toimetulekutoetus.

Laadi alla vajaliku toetuse taotlusvorm

Ürituse korraldamise blanketid

Rõuge vallas avalikku üritust korraldades tuleb juhinduda Rõuge vallavolikogu 19.06.2018. a istungil vastu võetud määrusest  „Avaliku ürituse korraldamise ja pidamise nõuded“.

Ürituse korraldajal tuleb vähemalt 15 tööpäeva enne ürituse toimumist esitada valda allkirjastatud avaliku ürituse korraldamise loa taotlus koos kõigi nõutud lisadokumentidega. 

Laadi alla avaliku ürituse korraldamise taotlusvorm: